In Persona Nowoczesne zarządzanie

Szkolenia mogą być nadal skutecznym środkiem rozwoju. Trzeba tylko wysiłku, by usłyszeć czego rzeczywiście potrzebują uczestnicy i postarać się im to dać. Oni nie chcą tego, co już wiele razy widzieli.
link Co nowego w szkoleniach?

Zarządzanie zmianami

Zarządzanie zmianami

Szkolenia przeznaczone dla menedżerów zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w zarządzaniu zespołami przechodzącymi przez zmianę oraz chcących zrozumieć własne reakcje na zmianę. W dynamicznej rzeczywistości biznesowej, w jakiej dziś przychodzi działać menedżerom bez wiedzy na temat reagowania na zmiany trudno działać i realizować zadania. Postawa, jaką prezentuje menedżer przeprowadzający zespół przez zmiany ma kluczowe znaczenie dla motywacji jego zespołu - bez pracy nad nią zagrożone może być przetrwanie zespołu.

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom, że reagowanie na zmiany ma swą dynamikę i etapy, z których każdy wymaga innego podejścia do pracowników ze strony menedżera. Szkolenie odbywa się w formie warsztatowej, z wykorzystaniem ćwiczeń, podczas których odtwarza się sytuacje związane z komunikowaniem zmiany oraz prowadzenia rozmów z pracownikami.

Program szkolenia

Dzień 1

    1. Zmiana - co to jest?
  • Zmiany w biznesie - skąd się biorą?
  • Akceptacja zmian - jakich zmian wyczekujemy, a jakich unikamy?
  • Rola postawy menedżera w przeprowadzaniu zespołu przez zmiany.

    2. Psychologia zmiany
  • Model zmiany - jaka jest dynamika i etapy reagowania na zmiany?
  • Diagnoza - gdzie jestem w zmianie?
    3. Zaprzeczanie zmianom
  • Jak działa mechanizm zaprzeczania i co możemy dzięki niemu zyskać
  • Jakie są szkody wynikające z zaprzeczania?
  • W jaki sposób radzić sobie z zaprzeczaniem zmianom?
  • Ćwiczenia - komunikacja zmiany, rozmowy w pracownikami zaprzeczającymi zmianom.
    4. Opór przed zmianą
  • Jak działa opór przed zmianą? - charakterystyczne zachowania
  • Jakie zagrożenia dla lidera i grupy mogą wiązać się z występowaniem oporu?
  • Jak radzić sobie z oporem wobec zmian?
  • Czego nie robić/unikać, by nie pogłębiać niepotrzebnie oporu.
  • Dlaczego opór może być dla zespołu dobry?
  • Ćwiczenia - spotkania z zespołem w oporze, rozmowy indywidualne z pracownikami w fazie oporu przed zmianami.

Dzień 2

    5. Eksperymentowanie - czyli w jaki sposób angażować ludzi w zmianę?
  • Jak zacząć oswajać się ze zmianą? - potrzeby pracowników uczących się nowych zachowań.
  • Rola menedżera w procesie wdrażania nowych zachowań i postaw.
  • Coaching - czy jest dobrą metodą edukacji w fazie zaangażowania?
  • Jakie warunki są najbardziej sprzyjające, by się uczyć w zmianie?
  • Ćwiczenia - odgrywanie rozmów z pracownikami w fazie zaangażowania.
    6. Zaangażowanie - nowy porządek staje się nową rzeczywistością
  • W jaki sposób utrwalić zmiany i z nich korzystać?
  • Po czym poznać, że ludzie rzeczywiście zaakceptowali zmiany i nauczyli się nowych zachowań
  • Czego możemy uczyć się przechodząc przez zmiany?
  • Ćwiczenia - jak zamrażać zmiany i uczyć się z procesu przechodzenia przez poważne zmiany restrukturyzacyjne?
    7. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
  • Indywidualny plan rozwoju kompetencji związanych z przechodzeniem przez zmiany oraz przeprowadzaniem zespołu przez zmiany.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
Liczba uczestników: 8-15 osób

Koszt udziału w szkoleniu: 750 PLN + 23% VAT.

Cena obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i catering.

Terminy szkolenia ustalone będą po zebraniu grupy. Prosimy wysłać zgłoszenie przez Formularz Zgłoszenia