In Persona Nowoczesne zarządzanie

Negocjacje są obecne wszędzie - można patrzeć na nasze działania w święcie jako na nieustanny proces wymiany i ustalanie warunków, na jakich działamy w różnych sytuacjach.
link Dowiedz się więcej...

Negocjowanie

Negocjowanie

...wiele osób zajmujących się negocjowaniem działa według ustalonych nawyków i schematów, zachowując się sztywno, stosując stale ten sam wachlarz zachowań: uśmiech, szczypta humoru, krótkie spojrzenie i ocena przeciwnika; tylko że to już dziś nie wystarcza i nie sprawdza się - bo wszyscy od dawna tak robią; warto zadać sobie pytanie, co nowego i ożywczego można wnieść do procesu negocjacji, by nie dać się pochłonąć?...

Negocjujemy codziennie, nawet nie zdając sobie z tego sprawy i nie zauważając, że to robimy - w pracy, w domu na ulicy. Chcemy, mieć więcej, chcemy, by żyło nam się wygodniej, chcemy mieć jak najwięcej czasu. Gdy dobra współdzielone, gdy pojawia się zależność od innych - wtedy musimy ustalać warunki, dogadywać się. Są takie chwile, gdy zależy nam o wiele bardziej na wyniku takich negocjacji niż w innych momentach. Aby nie łapać się na tym, że inni są lepsi, że znowu mogliśmy lepiej sobie poradzić wypracowując lepsze ustalenia, proponujemy spotkać się na szkoleniu z teorią i praktyką tego, jak zachowując dobre relacje zyskiwać negocjując jak najwięcej.

Uczestnicy szkolenia: szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów, sprzedawców, i tych wszystkich którzy chcą doskonalić swoje umiejętności lub sprostać postawionym przed nimi nowym „handlowym” i innym negocjacyjnym wyzwaniom.

Cele szkolenia

    Głównym celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i doskonalenie umiejętności z zakresu prowadzenia negocjacji, a zwłaszcza:
  • nabycie umiejętności prowadzenia negocjacji budujących obustronna gotowość do zawarcia umowy,
  • zapoznanie ze strategiami negocjacyjnym i technikami wywierania wpływu, zwłaszcza z tymi, które mogą być stosowane podczas negocjowania,
  • opracowanie własnego podejścia do procesu prowadzenia negocjacji.

Program szkolenia

Dzień 1

    1. Negocjacje - trochę historii negocjacji i negocjowania.
  • Wielcy Negocjatorzy - czego możemy się od nich nauczyć?
  • Negocjacje są wszędzie wokół nas.
    2. Kiedy negocjować?
  • Czy nasza sytuacja na pewno wymusza negocjowanie? - kiedy inna droga rozwiązania sporu będzie lepsza.
  • Strony negocjacji - zależności, jakie wynikają z naszych wyjściowych pozycji.
  • Planujemy negocjacje - zbieranie danych, określanie własnych oczekiwań - cel negocjacji.
    3. Proces negocjowania - warunki, strategie i techniki negocjacyjne.
  • Gdzie najlepiej prowadzić rozmowy?
  • Strategie negocjacyjne - jak stosować?
  • Nieczyste chwyty - jak się bronić?
  • Elastyczność vs. stałość i siła w negocjacjach.
    4. Komunikowanie się w negocjacjach - pułapki i szanse.
  • Pierwszy kontakt między stronami - kto z kim rozmawia, kiedy i gdzie mamy się spotkać, jakie zasady obowiązują strony.
  • Komunikowanie a emocje podczas negocjacji - jak nie poddawać się silnym emocjom i pozostać na racjonalnym poziomie oceny sytuacji.
    5. Przedmiot negocjacji - co co toczy się gra, kiedy uznamy, że uzyskaliśmy dobry wynik negocjacji.
  • Czym jest STANOWISKO a czym jest INTERES w procesie negocjacji?
    6. Ludzie w negocjacjach - dynamika grupy: własny zespół negocjacyjny, druga strona - z kim się spotykamy?.
  • Postawa i osobowość dobrego negocjatora.
  • Jak korzystać z predyspozycji osobowych i jak niwelować ograniczenia w procesie negocjowania.
  • Czy mam predyspozycje, by zostać dobrym negocjatorem? - autodiagnoza.

Dzień 2

    7. Praktyka negocjowania - symulacje negocjacji handlowych.
  • Przygotowania w podgrupach - przedmiot negocjacji, sytuacja wyjściowa, interesy i stanowiska, role negocjatorów.
  • Sesje negocjacji (rejestracja video).
  • Podsumowanie - omówienie wniosków dla uczestników: wyniki, zachowania zgodne z modelowym poprowadzeniem negocjacji, obszary do poprawy.
    8. Praktyka negocjowania - symulacje negocjacji dotyczące sytuacji problemowych, ustalania zasad i rozwiązań.
  • Przygotowanie w podgrupach - przedmiot negocjacji (np. konflikt, spór w zespole), role, założone cele.
  • Sesje negocjacji - (rejestracja video).
  • Podsumowanie - omówienie wniosków dla uczestników: wyniki, zachowania zgodne z modelowym poprowadzeniem negocjacji, obszary do poprawy.
    9. Osobisty plan rozwoju umiejętności negocjowania – jakie działania mam podjąć po szkoleniu, by być lepszym negocjatorem.

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Liczba uczestników: 8-15 osób

Koszt udziału w szkoleniu: 750 PLN + 23% VAT.

Cena obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i catering.

Terminy szkolenia ustalone będą po zebraniu grupy. Prosimy wysłać zgłoszenie przez Formularz Zgłoszenia